Чорна скринька для громадського транспорту
Система розроблена для реєстрації параметрів руху транспорту, реалізована як «чорна скринька» в захищеному корпусі та дозволяє, з урахуванням прав доступу, оператору відстежувати рух транспорту з параметрами в реальному часі та за будь-яких аварійних подій відтворити стан транспорту протягом усього часу — до, під час і після аварійної ситуації.
Система вимірювання та реєстрації основних параметрів (СВРП) «РубінМ» складається з реєстратора даних і програмного забезпечення для дешифрування та візуалізації записаних даних.
Система призначена для вимірювання, реєстрації, обробки та зберігання основних параметрів рухомого складу. Система автоматично здійснює реєстрацію всіх параметрів після ввімкнення живлення на рухомому складі.
Метою створення СВРП є забезпечення аналізу стану рухомого складу та дій машиніста протягом руху на основі даних, отриманих за допомогою встановленого на складі бортового реєструвального обладнання — пристрою вимірювання та реєстрації (ПВР). Дешифрування, візуалізація та зберігання відбуваються на АРМі (автоматизованому робочому місці) — портативному або стаціонарному комп’ютері зі спеціальним програмним забезпеченням.
ПВР може встановлюватися на будь-який рухомий склад метрополітенів, залізниць, а також на трамваї, тролейбуси, автобуси, автомобілі. Він реєструє:
- до 35 дискретних сигналів, що контролюють роботу різних систем за наявністю живлення¹;
- покази АЛС-АРС;
- фактичну швидкість;
- фактичний тиск у гальмівному циліндрі та гальмівній магістралі².
Усі параметри записуються з частотою 0,1 с із прив’язкою до часу.
Ємність пам’яті ПВР у базовому варіанті дозволяє накопичувати й зберігати інформацію, записану протягом 10 років (за умови роботи рухомого складу 20 годин на добу). Записана інформація переноситься з пристрою реєстрації (ПВР) на АРМ через кабельне з’єднання або безконтактно³.
На АРМі здійснюється дешифрування та візуальне відображення записаних параметрів із прив’язкою до часу, зберігання та створення архівів на носіях CD або DVD.
ПВР включає програмно-технічні засоби самодіагностики, які при його увімкненні виявляють несправності та автоматично індикують їх на самому пристрої.
ПВР живиться від бортової мережі. Він дозволяє інтегрувати нові підсистеми (GPS/ГЛОНАСС, звуковий і відеозапис, голосовий інформатор⁴). Під час підключення та роботи ПВР не впливає на електричні та пневматичні системи рухомого складу, а також не впливає на безпеку руху. Під час роботи ПВР не створює електромагнітних завад і радіоперешкод. ПВР є виключно реєструвальною системою й не втручається в роботу машиніста або систем рухомого складу.
Час відновлення працездатності СВРП шляхом заміни несправного УР із комплекту ЗІП — не більше 3 хвилин (без урахування часу доставки).
Робочий температурний діапазон УР: від -40°C до +80°C.
Наробіток на відмову — 15 000 годин.
Гарантійний строк — 2 роки.
Термін експлуатації — від 10 до 15 років.
Маса — не більше 7 кг.
Габарити УР без клемної колодки (кросу) не перевищують:
Довжина — 350 мм;
Ширина — 200 мм;
Висота — 103 мм.
СВРП дозволяє здійснювати дешифрування отриманих даних за поїздку в автоматичному режимі. Зчитування даних може бути налагоджене в автоматичному режимі під час прибуття складу або локомотива в депо, у пункт обороту або в будь-якій точці, де склад або локомотив перебуває не менше 45 секунд.
Дані в автоматичному режимі передаються на АРМ, з якого їх отримують уповноважені особи. Уся інформація передається в зашифрованому вигляді, а її розшифрування та перегляд можливі лише на комп’ютері зі встановленим програмним забезпеченням.
Під час організації збору та передавання даних через Інтернет усі зацікавлені служби, відповідальні за організацію та контроль перевезень, можуть отримувати інформацію одночасно й у найкоротші строки. Повнота, наочність і швидкість отримання інформації дозволяють значно підвищити якість контролю виконання графіка перевезень, безпеки руху, технічного стану рухомого складу, а також підготовки до технічного обслуговування й ремонту.
За потреби можлива установка апаратури, що постійно передає інформацію в режимі реального часу під час руху поїзда, а також спеціального АРМ, який веде безперервний моніторинг і сигналізує про нештатні ситуації на будь-якому складі.
Примітки:
- Завдяки цій функції можливо контролювати положення контролера машиніста, позицію перемикача ступенів, схему з’єднання тягових двигунів, вмикання ослаблення поля, перемикання реверсивного вала, спрацювання реле перевантаження, БВ, увімкнення вентиляторів, ЕПК, радіостанції, натискання кнопки або педалі уважності, увімкнення прожектора, габаритних вогнів, подачу звукового сигналу тощо. Моніторинг великої кількості сигналів сприяє відтворенню ситуації, що мала місце.
- Установлювані датчики тиску мають межу вимірювання 14 кг/см² та можуть бути розміщені в будь-якому пневмоконтурі — живильній або гальмівній магістралі, гальмівних циліндрах, вирівнювальному резервуарі. Кількість таких датчиків — не більше двох.
- У разі встановлення відповідної апаратури у точках збору інформації.
- Апаратна частина призначена для голосового інформування локомотивної бригади про аварійні ситуації та небезпечні режими роботи систем локомотива, а також про порушення режимів безпеки руху.