Система автоматизації та диспетчеризації міжнародного аеропорту “Харків” призначена для оперативного дистанційного управління обладнанням інженерних систем, відображення інформації у вигляді мнемосхем і трендів та обробки аварійних подій. Система диспетчеризації побудована на базі обладнання і програмного забезпечення компанії Honeywell, з використанням SCADA-системи ARENA AX, яка є WEB-орієнтованою. Для роботи з системою застосовується може застосовуватись будь-який мобільний пристрій чи комп’ютер, в якого є звичайний браузер. Враховуючи розміри об’єкту, це є актуальною задачею, оскільки інженерні системи знаходяться на значні відстані і обслуговуючий персонал може дистанційно контролювати їх роботу.

Для інтеграції усіх інженерних систем використовуються інтеграційні контролери Honeywell Hawk, які з’єднують обладнання по різним інтерфейсам та протоколам.

Структурна схема програмно-технічного комплексу системи

Важливою перевагою використання обладнання і програмного забезпечення Honeywell є те, що система має гнучкі можливості налаштування. Якщо графік роботи обладнання, можливість накопичення і аналізу історичних та аварійних даних є майже стандартними функціями будь-якої SCADA-системи, то можливість отримувати дані з прогнозом погоди від зовнішніх сервісів погоди підтримується дуже обмеженою кількістю систем. Сервіс погоди дає можливість оптимально керувати зовнішнім освітленням, оскільки він крім інформації про час сходу/заходу сонця дає інформацію наявність хмарності, що впливає на час увімкнення/вимкнення. Крім того, за допомогою цього сервісу корегуються уставки температур для підтримання температури теплоносія в контурах опалення і вентиляції. Використання сервісу погоди економить значну кількість енергоресурсів. Причому всі ці корегування відбуваються повністю в автоматичному режимі, без участі людини.

Головне вікно системи диспетчеризації

До основних систем аеропорту відноситься система теплопостачання, яка складається з котельні на базі каскаду котлів Viessmann, з контролерами Vitotronic та теплопункту, який керується контролером Honeywell Lynx. Мнемосхема котельні

Мнемосхема теплопункту

Для забезпечення свіжого повітря у приміщенні терміналу застосовуються одинадцять припливно-витяжних установок та 45 витяжних установок.

Мнемосхема припливно-витяжної установки

Система освітлення терміналу складається із зовнішнього та внутрішнього освітлення. Керування зовнішнім освітленням, як уже було сказано вище, залежить від даних сервісу погоди та часу заходу/сходу сонця. В свою чергу внутрішнє освітлення працює в залежності від графіку вильоту/прильоту літаків і може керуватися дистанційно оператором або за допомогою наперед заданого графіка роботи.

Мнемосхема внутрішнього освітлення першого поверху

Крім того, у систему диспетчеризації надходить інформація про стан ліфтів, ескалаторів, холодильної машини, дизель-генератора та з лічильників електроенергії. Уся ця інформація реєструється у базі даних і яка використовується в подальшому для формування звітів.