Все почалося із ідеї фенікційців* оживити свій виставковий стенд. І вони зробили правильний вибір, коли звернулись в гніздо нових ідей і вільнолюбства – в універи. Де ж іще знайти натхнення і новий погляд на стару проблему, правда?:)
Ми, як повноправний член міжнародної освітньої мережі EduNet, а заодно досить таки непогана кафедра, з гідністю прийняли цей виклик. Ну, як з гідністю… Покривились, почухали потилицю і прикинули, скільки проблем нам може принести таке заняття – це ж стенд мало того, що придумати треба, а й зробити потім! А у нас пари, бюрократія, атестації, оболонська система навчання і ще купа резервних відмазок. Це вже пізніше ми гордо стали на повен зріст і почали своє сходження на вершину прогресу.
Але коли немає вибору, бо марку треба тримати, – це вже непоганий вибір.
З такими думками і почалась формуватися класна команда студентів. Сформувалася і почала думати, що б таке замутити, щоб і користь була, і виглядало добре, і робити цікаво було. Мою ідею зробити на стенді квест із використанням обладнання Phoenix Contact нещадно розкритикували, розірвали і викинули у смітник. І це було правильним рішенням, бо хто де бачив топ-менеджера компанії, що шариться по виставці, вишукуючи відповіді на каверзні питання? Тому я навіть не ображатимусь на них за бунт проти моєї ідеї.
Але святе місце пустим не буває, і замість квесту прийшов інший проект – комп’ютерна гра з давніх давен, але на новій платформі. Ми вирішили зробити власний тир в антуражі дикого заходу, із бандитами та офіціянтками. Прообразом для неї стало завдання на лабораторну роботу по програмуванню контролерів Siemens. Так, ми програмуємо ігри на контролерах посеред лабораторних робіт!
А потім були обговорення, дискусії, суперечки і компроміси по геймплею, персонажам, реалізації, фішкам і фічам. Фенікси підігнали нам потрібне обладнання і навіть пару світлових колон. Вони не знадобилися, але приємний осад залишився. Персонажі з’явились завдяки віртуозному володінню фотошопом й гугл-картинками, а ожили з допомогою промислової web-орієнтованої SCADA. Вона в нас буде частиною нової лабораторії Internet of Things, а поки що допомагає відстрілювати бандитів на Дикому заході. Так майстерна робота команди толкових студентів породила новий хіт ігрової індустрії.
І накінець прийшла пора явити наше мистецтво світові. Наш проект стоїть на стенді одного зі світових лідерів промислової автоматизації і самою своєю суттю стирає кордони між людьми і компаніями. Де ще ви можете пограти разом з директорами, топ-менеджерами, начальниками відділів та керівниками заводів без уваги на їх статус?
Тут лише гра, лише живі емоції і жодного пафосу. Гра заради задоволення, заради самого процесу. А те, що вона зібрана на крутому не призначеному для цього промисловому обладнанні – то це приємна дрібниця і заслуга команди творців.
Юля, Ярік, Ілля, Валік, Захар – ви класні. Я отримав величезне задоволення від роботи разом з вами над цим проектом. У вас вистачило сил і сміливості показати дорослу автоматику з цікавої сторони, використавши купу професійних знань і власну фантазію.
І це було реально круто!
Пардоньте, це було нереально круто!!
Олександр Степанець, доцент кафедри АТЕП.
Стояв поруч, поки команда творила шедевр.
*Фенікси – міжнародна корпорація Phoenix Contact, яка є одним з провідників Industry 4.0 в Німеччині і всьому світі. І це наші друзі.