Кредо компанії СП «Укрінтерм» – максимальне наближення високотехнологічного опалювального обладнання та сервісу до споживачів у всіх регіонах України.

АППАУ поспілкувалися з Сергієм Юзваком, технічним директором СП «Укрінтерм», про враження від конкурсу BOWI та його результати для підприємства.

З повним текстом інтерв’ю можна ознайомитися за посиланням.

– як «виросла» технологія за цей період, чи готова вона до промислового використання?

На початку проєкту у нас було чітке уявлення, що ми хочемо отримати і навіщо. Ми хотіли інтегрувати наше обладнання (котли) в цифровий світ, і ми цього досягли. Наш цифровий двійник вже відтворює поведінку реального котла з потрібною нам точністю. Ми можемо віддалено спостерігати за установкою, діагностувати її стан по графіках і журналах подій, бо все пишеться й зберігається. Нам допомогли розробити математичні моделі (кафедра Автоматизації енергетичних процесів КПІ ім. Ігоря Сікорського), і тепер чітко видно, чи відповідає реальний режим роботи розрахунковому. А якщо не відповідає – є можливість швидко розібратися в причинах, усунути їх і привести систему в належний стан. За цим завжди стоять гроші – або вартість обслуговування, або економічна вигода для клієнта. Або, навіть, все разом.

Зараз ми набираємо статистичні дані, вносимо зміни в технічне забезпечення, допрацьовуємо програмну складову. Вже скоро наші партнери зможуть почати тестування, а далі й використання для своїх потреб.

– що необхідно для виведення рішення на ринок?

Зараз ми знаходимося на TRL7. Так, ми тепер розуміємося в рівнях готовності технології (прим.: TRL – Technology readiness levels – методика визначення готовності продукту до ринку). Ми показали працездатність свого рішення в умовах, максимально наближених до реальних. Цифровий двійник працює в нас в цеху та допомагає опалювати виробничі площі. Для ринку необхідна готовність сприймати рішення, потрібна популяризація. Причому як цифрових двійників в цілому, як класу, так і нашого рішення. Тут ще є над чим працювати в технічному і маркетинговому планах. Я думаю, що наші клієнти вже скоро перейдуть зі стадії «ого, а так можна було?» до «це реально зручно і потрібно, включіть в типову поставку». Великі надії ми покладаємо на просвітницьку діяльність Центр 4.0 КПІ DIH, АППАУ та громадських об’єднань – чим більше людей і компаній будуть обізнані про нові технології, тим легше буде ці технології впроваджувати на наших підприємствах.

– ваші пропозиції для МСП, які вагаються щодо участі в аналогічних конкурсах по залученню коштів на розвиток інновацій

По-перше, треба розуміти, навіщо це вам потрібно. Внутрішня готовність працювати на результат впродовж дуже тривалого часу необхідна. Має бути бачення свого продукту через багато років, якщо хочете. І має бути певний план, як продукт створюватиметься і розвиватиметься. По-друге, треба бути в контексті. Грантодавцю треба пропонувати те, що він розуміє, і зрозумілими йому словами. Нам було простіше – у конкурсі були прописані вимоги до переліку технологій, але навіть тут консультанти з Центр 4.0 КПІ DIH підказували, як правильно висловити ідею. Критично важливо мати внутрішні ресурси, у першу чергу людські. У вас буде менше шансів довести проєкт до успішного кінця, якщо ви на підприємстві маєте одну розумну людину, яка все тягне, і на неї зверху скинете ще й конкурс. Мають бути люди, які приділяють конкурсу багато часу. Фінансові умови також треба ретельно вивчати – вам можуть не дати всі кошти відразу, і треба буде закривати це питання, доки не покажете притомний результат.

Деталі інтерв’ю за посиланням.