“Електроніка, програмування, IT-технології? Да куди сьогодні без цього! Всі ці знання (і не тільки ці) можливо отримати, навчаючись на кафедрі АТЕП.” Шпак Олег
Провідний інженер відділу координації роботи АСУ ТП електростанцій та САРЧП НЕК «Укренерго», Випуск 1988 року,
Добрий день, любі друзі!
Мій приятель з часів навчання в КПІ запропонував надати відгук про кафедру АТЕП, на якій я навчався з 1982 по 1988 рік, і ще два роки я працював на цій кафедрі на посаді інженера. Це прохання та моя згода дали мені привід для себе з’ясувати і дати відповідь на дуже загальне і дуже особисте питання – «Що мені дало навчання в КПІ на кафедрі автоматизації теплоенергетичних процесів?»
Відповідь виявилась доволі простою. Майже вісім років, що я навчався та працював на кафедрі, були гарною школою життя. І отримав я в цій школі дуже багато. В моєму випадку за банально- загальною фразою криються прості і конкретні речі. Їх не можна розставити по важливості і не можна написати «По-перше, по-друге». З дружиною ми навчались в одній групі. Мої інститутські друзі і приятелі і сьогодні поруч зі мною. Ми спілкуємось і при потребі, допомагаємо один одному. Суворі навички життя в колективі і в якості керівника, і в якості підлеглого, і в якості партнера – ставали і стають у нагоді кожного дня.
Звісно, що мета будь якої кафедри КПІ не в цьому. Завдання кафедри виховати фахівця, інженера, технічного керівника. Можу впевнено заявити, що при бажанні спудея (студента) (навіть не стовідсотковому!) кафедра АТЕП випустить висококласного фахівця – теплоенергетика і не тільки! Принципи дії та конструкція основного (і допоміжного) теплотехнічного обладнання дозволяють досить швидко орієнтуватись майже в усіх технологічних процесах. Якщо «воно» не гріється/охолоджується, то «воно» неодмінно обертається, чи тече. Або все разом! І якщо ти знаєш, де і як це поміряти і записати – то більше половини справи вже зроблено. Класичні знання з теорії автоматичного управління технологічними процесами, вимірювання, моделювання дають можливість розуміти поведінку складних (і не дуже складних агрегатів!), починаючи з вентиля у ванні і до потужного енергоблоку атомної електростанції. Іноді, для людини, що хоче бути інженером це стає у нагоді. Електроніка, програмування, IT – технології? Да куди сьогодні без цього! Всі ці знання (і не тільки ці) можливо отримати, навчаючись на кафедрі АТЕП. Знаю напевно, бо сам їх там отримав. Не можу сказати, що вивчив все. Але те, що дала мені кафедра, у професійному плані, дозволило мені будувати і налагоджувати заводи і цехи, давати людям в оселі тепло, воду і світло, впевнено себе почувати на блоках ТЕС і АЕС і не залучати сторонніх (привіт, сантехнік!) для ремонту поплавкового регулятора рівня води в важливому місці вашої оселі.
Навіть, як що Ви не станете зіркою автоматизації, то роки навчання на кафедрі АТЕП все одно будуть найкращими в Вашому житті.